17 Şubat 2017 Cuma

Nokta!

Herkese merhaba😊
Bugün pek çok kişinin bildiği Peter H Roynalds tarafından yazılan ve Türkiye'de de halihazırda satılan benim de çok sevdiğim bir çocuk kitabı olan "Nokta"dan yola çıkıyoruz. Resim yapamadığını söyleyen Vashti'ye "Bir nokta çiz" diyen öğretmeni ve olanlar..
Bilmeyenler için kitabın tanıtım bülteninden:
"Bir nokta yap. Bakalım seni nereye götürecek."
Vashti'nin öğretmeni onu incitmeden, resim çizerek duygularını anlatabileceğini söyledi.
Ama Vashti resim yapamıyordu, o bir ressam değildi. Bunu kanıtlamak için Vashti boş bir kâğıda öfkeyle bir nokta yaptı.
"İşte!"
Bu minicik nokta Vashti'nin yeteneğini keşfetme yolculuğunun ilk adımı oldu.
Peter H. Reynolds bu minicik nokta masalıyla hepimizin içinde varolan yaratıcı gücümüzü dışa vurmamızı sağladı.
Minicik nokta bir başlangıçtır... 
Çocuklarımız zaman zaman "Ben resim çizemiyorum, ben yapamıyorum" vb. cümleleri kullanır. Ancak bu kitap çocuklara kendi yeteneklerine güvenmeleri mesajını veriyor. Yetişkinler içinse her çocuğun değerli olduğu ve sanatı oluşturma sürecinin ürünlerden daha önemli olduğu mesajını veriyor. Çocukların ürettikleri şey bırakalım birbirleriyle aynı görünmesin. E zaten sanatlarının neye benzeyeceğini yönlendirirsek yaratıcılık nerede kalır? Yani her bir ürün onu üretene özgü olmalıdır. Tıpkı bu kitapta olduğu gibi.
Noktayı çocuklarımıza okuduktan sonra aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi sizde onlarla birlikte tabak, tuvalet kağıdı rulosu, tıpa, taş, kum gibi farklı malzemeler ve farklı boyalarla kendi noktalarınızı yapabilirsiniz.
Bütünleştirilmiş yaratıcı ve eğlenceli iki etkinliğiniz olur!


















kaynak:mrsmyerskindergarten.blogspot.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder