28 Şubat 2017 Salı

Rüzgar Gülleri!

Herkese merhaba!
Eskiden, özellikle deniz kenarına yakın yerlerde yaşayan insanların evlerinde deniz kabuklarıyla yapılmış birbirinden güzel "rüzgar gülleri" olurdu. Hala var tabii ki.. Ama eskiden daha çok olduğunu hatırlıyorum. Çocukluğumda rüzgarla birlikte rüzgar güllerinin sesini duymak çok hoşuma giderdi. Geçenlerde bu aklıma geldi ve kendi kendime: "Şimdi neden olmasın? Evimizde ya da okul bahçemizde neden olmasın?" dedim. Ve buldum da buldum. Hepsini de sizlerle paylaşmak istedim. Çocuklarınızla birlikte kesin, takın, boyayın ve doğanın sesine kulak verin diye..
Peki bu etkinlikte:
Ne gerekti?
  • İpler.
  • İplere asmak için; deniz kabukları, boncuklar, kaşıklar, bardaklar, anahtarlar, yani aklınıza gelebilecek daha pek çok şey.
  • Ve ipleri asmak için; askı, tabak, vb. (ne tutarsa).












Ne yapılmalı?
Çocuklarınıza birkaç tane buradakilerden veya buradakilerden daha farklı rüzgar gülü gösterip bunların ne olduğu, işlevi vb. konuşabilirsiniz.. Sonra kendi malzemelerinizi sunabilir; onlardan bu malzemelerle nasıl bir rüzgar gülü yapabileceğinize dair fikirler alabilirsiniz. Bu bizim önerimiz. Farklı şekilde de sunabilirsiniz. Her zaman ki gibi sizlere kalmış..
Deniz kabuklarını, kutuları, anahtarları boyamak, boncukları takmak, onlar için çok eğlenceli olacaktır. Sonra isterseniz sınıfınıza, isterseniz okul bahçenize asar, dilediğiniz zaman rüzgarın sesini dinleyebilirsiniz. Çıkan seslere ritim uydurabilir, eğlenebilirsiniz. Ebeveynlerimiz de evlerinin en güzel köşesine asabilir. Çocuklarınızla geçireceğiniz kaliteli zaman da cabası.. 
E o zaman hepinize iyi eğlenceler!

kaynak:1.bp.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder