9 Şubat 2017 Perşembe

Hikaye Taşları

Herkese yine yeni yeniden merhaba😇
Bugün bir Türkçe etkinliğinin farklı bir şekilde yapılandırılmış halini sizlerle paylaşmak istedik. Hepimizin bildiği üzere Türkçe etkinliği denilince akla kitaplar geliyor. Benim de kişisel olarak en çok sevdiğim şey kitap okumak olduğu için çocuklarla da güzel kitapları paylaşmayı çok seviyorum. Malumunuz kitapları okurken de farklı teknikler kullanmak çocuklarımızı daha fazla motive ediyor. Bugüne kadar görmediğim bir yöntemle de karşılaşınca durur muyum tabii ki paylaşmaya koyuldum. Peki bu güzel Türkçe etkinliğinde:

Ne gerekti?
  • Çok küçük olmayan ortalama diyebileceğimiz bir boyutta çok sayıda taş
  • Poşet
  • Üzerinde canlı veya cansız nesnelerin resimleri bulunan renkli stickerlar (Çizim yeteneğinize güveniyorsanız taşların üzerine resimleri çizedebilirsiniz).

Ne oldu?
Stickerler taşların üzerine kullanacağımız yönteme göre yapıştırılır ve kumaş poşetimize atılır. Yöntemlerimiz bana kalırsa şu üç şekilde olabilir:

  • Öncelikle çocuklarınızla birlikte poşetten bir taş çekip üzerindeki resme göre hikayeler uydurabilirsiniz. Böyle çok etkili olur.
  • Ya da var olan bir hikayenin metninden yola çıkarak taşlarınızı o hikayenin ögelerine çevirebilirsiniz. Yani yine o hikayeyi anlatırsınız ancak taşlarla. Taşların üzerine uygun resimleri kendiniz ayarlayabilirsiniz.
  • O da olmaz diyorsanız elinizde bulunan stickerlardan bir hikaye oluşturabilir ve taşlarınızla bu hikayeyi çocuklarınızla paylaşabilirsiniz. Her durumda çocuklar için çok eğlenceli ve farklı olduğunu düşünüyorum. Hatta bana kalırsa imkanınız varsa taşları da çocuklarınızla toplayabilirsiniz.













Dip not: Aslında bu hikaye taşları yurt dışında pek çok internet sitesinde hazır olarak satılıyor. Resimde görüldüğü gibi bu taşların poşetleri de kumaştan oluyor ve üzerinde hikayelerin ismi yazıyor. Hatta taşlar satılmazsa, stickerları da hazır olarak satılıyor. Türkiye'de de taş boyama ile ilgili etkinlikler olduğunu gördüm. Ancak her durumda epey masraflı. E masrafa hiç gerek yok, işte size kolay yolu😊 

Kaynak:designdazzle.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder