12 Nisan 2017 Çarşamba

Mandala Zamanı!

Herkese merhaba!
Mandala, vikipedi tanımıyla Hindistan kökenli dinlerde görülen, şekilleri belli bir düzene göre boyamaya verilen ad. Baktığınızda mandalalar simetrik bir yapıya sahiptir ve merkezden dışarıya doğru simetrik bir şekilde yayılır. Doğada ve insanın fizyolojik yapısında bunun pek çok örneğini görmek mümkündür. Kar taneleri, insan gözü,  güneş, çiçekler, yapraklar vb. pek çok yapıda mevcuttur.
Gelelim bizler mandalayı neden ve nasıl sınıfımızda kullanacağımıza. Mandalaların çocuklarla ilgili olabilecek tarafı, daire veya kare şeklinde, belli bir düzen doğrultusunda ortaya çıkıyor olması, ve insanı rahatlatması. Ayrıca daha önce de söylediğimiz gibi farklı kültürleri, teknikleri, sanat dallarını ve sanatçıları tanımak çocuklarımız için önemli bir kazanç. O zaman bu etkinlikte:
Ne gerekti?
  • Bozuk paralar, taşlar, yapraklar, çubuklar, deniz kabukları, şişe kapakları, aklınıza daha ne gelirse.
  • Açık alan!



Ne yapıldı?
  • Öncelikle biz bu etkinliği bir alan gezisi olarak planladık. Bu nedenle deniz kenarı, ormanlık bir alan veya hiç yoktan bir bahçeye ihtiyacınız var. 
  • İkinci aşamada ise malzemeleri topluyorsunuz. Bu aşama çocuklar için ayrıca güzel ve özel. Doğada yapacakları gözlemler ve öğrenme fırsatları çok önemli.
  • Son aşamada ise çocuklarımızla birlikte fotoğraflarda gördüğünüz gibi içten dışa veya dıştan içe doğru mandalalar yapıyoruz! Burada malzemelerimizi sıralarken örüntüler oluşturabilirsiniz. Renkler, şekiller her şey çocuklarınız için bir öğrenme fırsatına dönüştürülebilir.
Kolay gelsin!
kaynak:artfulparent.com, playfullearning.stfi.re, flickr.com, pinterest.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder