3 Şubat 2016 Çarşamba

Saatler!

Herkese merhaba!
Çocuklarımızın en çok sorduğu sorular şüphesiz ki "Öğretmenim ne zaman yemek yiyeceğiz, ne zaman annem gelecek, ne zaman şunu yapacağız, ne zaman bunu yapacağız, vb." gibi farkında olmadan zamanı ve süreci kontrol etmeye yönelik sorulardır. Bu sorular sürekli sorulur ve sürekli cevaplanır. Ben de bütün bu soruların cevaplarını çocukların kendilerinin kontrol etmesini amaçlayan bir materyali gördüğümde paylaşmadan durur muyum? Duramam😊
Hatta bu materyal benim de okulun ilk açıldığı zamanlarda çocukları okula ve okul düzenine alıştırmak için ilk hazırladığım şeylerden birisiydi.

Tüm yaş gruplarında etkinlikler arası geçişleri -güne başlama, oyun zamanı, kahvaltı zamanı, etkinlik zamanı geçişleri gibi- kolaylaştırmak adına kullandığım bir materyal oldu. Zaman zaman saatlerimize bakıp "Aa çocuklar kahvaltı zamanı gelmiş" gibi cümleler kurduğumda onların tepkileri saatlere bakıp beni teyit etmek oldu. Hatta bazen ben söylemeden de "öğretmenim şu zaman geldi" gibi cümleler bile duydum. Ayrıca çocukların kişisel olarak farkındalıklarını arttırdı. "Kurallar var ve biz bu kurallara öğretmenimiz söylediği için değil uyulması gerektiğine inandığımız için uyuyoruz" gibi bir bilinç geliştirmelerine yardımcı oldu. Saatleri bilmeseler bile gerçek saatle içinde bulundukları günün bölümüne yönelik saati karşılaştırdıklarını gözlemledim. E daha ne olsun😊
Kolay gelsin!


Kaynak: mpmschoolsupplies.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder