4 Şubat 2016 Perşembe

Sınıfımızda Kim Ne Zaman Doğdu?

Herkese merhabalar!
Bana kalırsa okul öncesi öğretmenleri ve ebeveynler olarak çocuklarımız için yegane hedefimiz, onlara kendilerinin özel ve değerli olduğunu hissettirmek olmalı. Biz onları resimlerini tamamladıkları için ya da uğur böceğinin sol kanadını taşırmadan boyadıkları için (!) değil, var oldukları için ve o oldukları için seviyoruz. Öyleyse bunu neden hissettirmiyoruz? Bu amaçtan yola çıkıp hazırladığım bu materyali sizlerle paylaşmak istedim. Peki bu materyal için:
Neya ihtiyacımız var?

  • Fon kartonları.
  • Yapıştırıcı.
  • Makas.
  • Keçeli kalem.
Nasıl yaparız?

  1. Öncelikle farklı renklerde fon kartonları, makas ve yapıştırıcı yardımıyla sınıfımda  saatlerin hemen altına, on iki tane cupcake hazırladım.
  2. Her bir kek yılın bir ayını temsil ediyor. Farklı renkte mumlar hazırlayarak çocukların isimlerini keçeli kalemlerle mumların üzerine yazdım ve doğdukları aya göre keklerin üzerine mumları yapıştırdım.
Bu grafikle hem ben hem de çocuklarım ayları ve doğum günlerini kolayca takip edebiliyoruz. Doğum günleri geldiğinde hatırlamak, kutlamak veya mümkünse onlara küçük hediyeler vermek kendilerini özel hissettiriyor.
Çoğu zaman "Benim doğum günüm ne zaman, benim kekim hangisi" gibi sorular soruyorlar. Orada isimlerinin olması bile onları çok mutlu ediyor.
Okul öncesi öğretmenlerimiz benim gibi sınıflarına yapabilirler. Ebeveynlerimiz ise aileleri için çocuklarıyla birlikte böyle bir grafik hazırlayabilir.
Denemekte fayda var, e o zaman kolay gelsin!

Kaynak: mpmschoolsupplies.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder