14 Nisan 2015 Salı

Bingo!

Herkese merhaba! Bugün bilişsel gelişim ve motor gelişim alanından kazanımlar barındıran bir oyunla karşınızdayız. Oyunun adına "Bingo" dedik. Umarım çocuklarınızla birlikte oynar ve keyif alırsınız. Peki bu etkinlikte:
Ne gerekti?
  • A4 kağıtları
  • Koli bandı (renkli daha etkili olabilir)
  • Top

Ne yapıldı?

  1. A4 kağıtlarına farklı şekillerin 2'şer adet çıktısını aldım. Dilerseniz kendiniz de çizebilirsiniz. Şekil sayısını da çocukların yaş ve gelişim özelliklerine göre belirledim. Siz şekilleri daha da arttırabilir ya da farklılaştırabilirsiniz.
  2. Koli bandı yardımıyla sınıfa aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi bir alan hazırladım ve şekillerin olduğu kağıtları oraya yapıştırdım. Burada kağıtların dayanıklı olması için poşet dosya kullandım ama sizler farklı malzemeler de kullanabilirsiniz. Çünkü yaklaşık bir hafta bu alanı kaldırmadım ve sonraki günlerde yırtılmalar oldu.
  3. Şekillerin olduğu kağıtlardan elime de birer adet aldım.
  4. Ardından çocuklardan biri küçük bir topla şekillerin ortasına geçti.
  5. Ona şekil kağıtlarından birini gösterdim.
  6. Gösterdiğim şeklin ismin söyledi ve topu aynı şeklin üzerine koydu. Doğru yaptığında herkes "bingo" diye bağırdı. Yanlış yaptığında ise "bir daha" diye bağırdı. Böylece olası üzülmeleri engellemiş olduk.
  7. Daha sonra oyuna ikinci bir aşama ekleyerek, topu bir şeklin üstüne koydum. Çocuklar o şekle benzeyen sınıftaki nesnelerden şeklin üzerine getirdiler.
 

Eğer çocuklarınız bu oyundan keyif alırsa siz de çeşitlendirebilirsiniz. Birinci aşamada buradaki şekilleri tanıma, eşleme gibi beceriler varken; ikinci aşamada nesneler ve şekiller arasında bağlantı  ikinci aşamada şekiller ve gerçek nesneler arasında bağlantı kurma 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder