Herkese merhaba!
Duyguları fark etmek, isimlendirmek ve son aşamada kontrol edebilmek okul öncesi dönemdeki çocuklarımızın sosyal-duygusal gelişiminde oldukça önemli ögeler. Duygularını konuşarak ifade edebilen, başkalarının duygularını fark edebilen ve bu duygu durumlarına göre hareket edebilen çocuklar ile kendini oradan oraya savurarak ve ağlayarak ifade eden çocukları düşündüğümüzde bu durumun önemini daha da iyi görebiliyoruz. Peki bizler bununla ilgili alternatif olarak neler yapabiliriz?
Ebeveynler veya öğretmenler olarak zaman zaman malzeme eksikliğinden yakınırız. Ancak bazen daha az materyalin olması çocukların yaratıcılıklarını daha fazla destekleyebilir. Bu nedenle yapraklar, çiçekler, taşlar bizim en kolay ulaşabildiklerimiz. Daha önce taşları kullanarak "Hikaye Taşları" etkinliği gibi birkaç etkinlik paylaşmıştık. Bugün de taşları kullanarak çocuklarımızın duygusal gelişimini desteklemek için bir etkinlik yapacağız. Peki bu etkinlikte:
Ne gerekti?
- Keçeli kalemler ve taşlar.
- Yüzün farklı bölümlerine ait görseller (Bunu gazete, dergi vb.den keserek de elde edebilirsiniz).
- Ayna.
Ne yapıldı?
- Bize kalırsa tüm aşamada çocuklarla birlikte hareket etmek en güzeli.
- Şöyle ki taşları birlikte toplayalım.
- Sonra yüzün farklı bölümlerine ait görselleri bu taşlara yapıştıralım.
- Son aşamada ise önümüzde aynamız bu taşlarla yüzler oluşturalım. Nasıl hissettiklerini, neden öyle hissetmiş olabileceklerini vb. konuşalım ve aynada bizlerde onlar gibi hissettiğimizde nasıl oluruz bir bakalım!
- Çocukların aktif katılım sağlayabilecekleri oldukça eğlenceli bir etkinlik. O zaman, kolay gelsin!
- kaynak:https://littlelifelonglearners.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder