11 Temmuz 2017 Salı

Çizgilerinle Beyni Çalıştır!

Merhabalar!
Bugünkü etkinliği seçme sebebimiz yaratıcılık ve beyin arasındaki ilişkiye dikkat çekmek istememiz. Takip edenler bilir daha önce "Yaratıcılık nedir, nasıl engellenir?" başlıklı yazımızda yaratıcılığın bir zeka göstergesi olmadığından bahsetmiştik ve bu ilişkiye biraz göz kırpmıştık. Bugün ise beynin farklı bölgelerinin kullanımını sağlayan bir etkinlikle karşınızdayız. Bilindiği gibi insan beyni ayrı ancak birbirleri ile etkileşim içinde olan iki lobdan oluşuyor. Her lobun da kendine özel işlevleri var. Bu işlevler de birey farklı etkinlikler ile meşgul oldukça ve beceriler geliştirdikçe değişiyor. Tam da bu sebepten bizler beynin iki lobuna da hitap eden etkinlikler planlamak durumundayız. Peki bugünkü etkinliğimizde:
Ne gerekti?
  • Farklı renkte tahta kalemleri veya keçeli kalemler.
  • A4 kağıdı ve ip.

Ne yapıldı?
  • En basit tabirle çocuklar iki ellerinde farklı renkte birer kalem tutacaklar ve kağıdın ortasında bir ayna varmış gibi bir çizim yapacaklar.
  • Burada çocuklara fotoğraftaki gibi bir masa oluşturulabilir. Masaya "Yarısını çiz" masası gibi bir isim verebilirsiniz. Buradaki masanın ortasına tanıtıcı bir kağıt konulabilir. Veya çocuklara "Bir elinle bir yarısını, diğer elinle diğer yarısını çiz" vb. yönergeler verilebilir. Daha küçük çocuklar için kağıdın ortasına bir ip yapıştırılabilir, böylece çocuklar orta noktayı görmüş olurlar. Alternatif çok, bu nedenle uygulaması da çok pratik. Çocuklar çok eğlenecekler ve tüm dikkatlerini verip hem ellerini hem zihinlerini çalıştıracaklar.
  • İşte burada örnek bir video 😉 Hepinize kolaylıklar!
kaynak:http://artfulparent.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder