Herkese merhaba!
Ülkemizde okul öncesi sınıflarında en çok kullanılan malzeme masa kuşkusuz. Bu da etkinliğin türü ne olursa olsun değil çocuklar yetişkinler için bile sıkıcı bir durum. Özellikler çocukların dikkat süreleri ve hareket ihtiyaçları düşünüldüğünde! Hal böyle olunca farklı uygulamalara gitmek de yarar var. Masaları yalnızca birkaç merkezde bulundurup, diğerlerine halı koyabiliriz. Örneğin yayılan bir merkez olan blok merkezinde masa bulundurmak sakıncalıyken, sanat merkezinde bulundurulabilir. Bazı etkinlikleri masalarda yapmak yerine halıda, bahçede, okulumuzun varsa başka bir alanında (pek çok anaokulunda olan orta alanlar gibi) vb. yapabiliriz. Mesela büyük grup etkinliğinde bir kitap okurken onları halı serdiğimiz kitap merkezine almak gibi. O an orada ne yapacaklarını bilirler ve dikkatlerini kitaba daha iyi yoğunlaştırabilirler. Bazen resim yaparken yerde ya da aşağıdaki fotoğraftaki gibi, yani Michelangelo gibi resim yapmak dururken neden masada yapalım?
Ülkemizde okul öncesi sınıflarında en çok kullanılan malzeme masa kuşkusuz. Bu da etkinliğin türü ne olursa olsun değil çocuklar yetişkinler için bile sıkıcı bir durum. Özellikler çocukların dikkat süreleri ve hareket ihtiyaçları düşünüldüğünde! Hal böyle olunca farklı uygulamalara gitmek de yarar var. Masaları yalnızca birkaç merkezde bulundurup, diğerlerine halı koyabiliriz. Örneğin yayılan bir merkez olan blok merkezinde masa bulundurmak sakıncalıyken, sanat merkezinde bulundurulabilir. Bazı etkinlikleri masalarda yapmak yerine halıda, bahçede, okulumuzun varsa başka bir alanında (pek çok anaokulunda olan orta alanlar gibi) vb. yapabiliriz. Mesela büyük grup etkinliğinde bir kitap okurken onları halı serdiğimiz kitap merkezine almak gibi. O an orada ne yapacaklarını bilirler ve dikkatlerini kitaba daha iyi yoğunlaştırabilirler. Bazen resim yaparken yerde ya da aşağıdaki fotoğraftaki gibi, yani Michelangelo gibi resim yapmak dururken neden masada yapalım?
Kaynak:educacionactualizada.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder